»Forside

17-04-2013 07:38 Alder: 7 r

Thyholm Extreme

Thyholm Extreme en af hjdepunkterne i 2012

Lrdag den 18. august 2012.

S er starten get til rets udflugt med lbeklubben, og misforst nu ikke ordet udflugt, for det blev meget mere end det!

Vi krte tidligt lrdag morgen fra Gullestrup, da vi alle skulle mdes i Pias sommerhus kl. 9.00 Vi skulle have telte, cykler, trningstj, badetj med.

Alle var spndte da vi ankom, for vi vidste at der skulle udves nogle spndende fysiske strabadser.

Vi startede med at trkke i lbetjet, og s gik starten p lbeturen i perfekt sommervejr, hvis man alts tnker p at blive lidt sommerbrun undervejs. Det var ca. 7 km op til Gettrup Kirke, som gik over stok og sten, i hvert vores tempo. Terrnet var bakket med smukke snoede veje med udsigt over slugter og Nissum Bredning. Ren idyl. Da vi nede til kirken, var der forfriskninger i form af vand, kaffe, cola og bananer. Forplejningerne havde Pia medbragt i hendes flgebil. Mangle noget skulle vi ikke. Dernst besteg vi kirketrnet, hvor der var en fantastisk udsigt. Dernst gik turen hjemad mod sommerhuset igen, og der var igen ca. 7 km lb inden vi kunne snrre skoene op. Men for dem der trngte til at f luftet fdderne lidt fr tid, var Pia s flink at samle folk op i hendes lille flgebil

S var der velfortjente rugbrdsmadder i sommerhuset, og hvor de alts smagte godt efter den energi vi havde brugt. Maden var knap nok sunket, s var der dmt badning i Nissum Bredning, og det var ikke alle der var van til at springe i det klige danske vand. Men super sknt var det nu alligevel.

Da vi var blevet trret, var der rigtig frokost og s mtte man jo spise lidt igen. Tr for energi skulle vi ikke lbe, for nu skulle vi p cykeltur, ud til Limfjordscentret, Dover Odde. P med hjelmene! Igen var terrnet bakket, s lrmusklerne kom p arbejde - sknt!

Destinationen var kbmandsgrden 18 km vk fra sommerhuset. Netop som vi troede vi skulle slappe af p de medbragte tpper p grsplanen foran det store trn p kbmandsgrden, Dover Odde, kom instruktren. Han skulle guide os p bedste BS vis, s vi kunne komme sikkert ned af det 42 m hje trn. Allerede i elevatoren var der rig mulighed for at f propper i rene. Jeg synes bestemt instruktren mindede om BS, mske det var hans storebror?? Hjlpemidlerne var hjelm, seletj og handsker. Vi fik vist teknikken og vi fik lov at ve os lidt inden det blev alvor. Det var en fantastisk oplevelse, ud over det sdvanlige! Pyha, ordet hjdeskrk fik en helt ny og frygtindgydende betydning. Ordet bange kom nok ogs frem i de flestes bevidsthed. Men hvor var det fedt, fedt at mrke adrenalinen i hele kroppen. Wow det var en intens oplevelse, og ikke nok med at prve n gang, vi fik minsandten lov til at prve igen. Det var der flere der benyttede sig af. Drlig stil skulle man jo ikke have hngende p sig ;-) Ikke at det skal lyde som nogen undskyldning, men efter al den energi vi havde brugt forinden p lb og cykling, var kroppen ikke s sprngfyldt med energi - som hovedet var det. Men lkkert at fle sig brugt p den fede mde!

I ventetiden blev der rig mulighed for at slappe af p tpperne og f en lille bid mad, kage eller en is fra den lille hyggelige kiosk.

Da sidste mand var p landjorden og instruktrens tid var get, gik turen igen hjem til sommerhuset, naturligvis i rask tempo p cyklerne, det er jo ikke en sndagstur, vel ;-)

Da vi ankom til sommerhuset, stod muligheden igen p badning i Nissum Bredning, igen fedt, lidt koldt i starten men dejligt nr kroppen lige havde vnnet sig til temperaturen. Efter badeturen tog alle et lynbad i sommerhuset og s gik vi i gang med at tilberede aftensmaden. Og der blev slet telt op i haven. Vejret var fantastisk, dansk sommer nr det er bedst. Da maden var frdig satte vi os alle til bords, og der blev spist dejlig mad og drukket lidt, for vskebalancen skulle jo ikke lide under dagens fysiske udfoldelser.

Det blev en rigtig hyggelig aften med spisning i det fri, hvor der blev snakket om dagens oplevelser, grinet og hrt musik. Vsketilfrselen blev der ogs srget fint for resten af aftenen. Dessert blev det ogs til, der manglede absolut ikke noget. Da tiden var til at g i sent mente nogle, at det igen var tid til en dukkert for 3. gang i dag. Jamen af sted gik det s igen. Ikke alle var med i vandet, men de der gik med derned fik endnu en oplevelse. Denne gang var det morild det var tydeligt at se i mrket, det var virkelig fascinerende. Man stod nsten og blev helt religis, mske det var noget med vskebalancen der spillede en et puds p davrende tidspunkt godt arrangeret Pia

S blev der sagt godnat til en fantastisk dag og aften fyldt med nye spndende oplevelser med sknne aktive mennesker. Nogle sov i telt med de fleste sov i sommerhuset.

Nste morgen spiste vi dejlig morgenmad og fik ryddet op i sommerhuset. Ren teamspirit.

Vi fik alle sagt farvel og s vendte nserne hjemad mod Gullestrup. Trtte, men rige p oplevelser. Tror alle havde en fantastisk tur, og mske vi er flere der glder os helt vildt til nste rs tur

Og som der stod p invitationen, s blev vi lovet, at det blev lidt hrdt og rigtig sjovt, og det blev meget mere end det

Tak for oplevelsen alle sammen - og p gensyn!